20 Ağustos 2011 Cumartesi

Tatiil Alarmı!!!!

Uzuun kış günleri  boyunca hep hayalini kurduğumuz şey nedir?? Bahar ayı geldiğinde içimizi kıpır kıpır yapan, çalışmamızı bile engelleyen şey nedir? Cevabı hepimiz biliyoruz "Yaz Tatili"!! Peki ya sizin için iyi bir tatilin anlamı nedir? Şöyle 1-2 hafta deniz kenarında gün boyu şezlonga uzanıp güneşlenmek, arada uyuklamak, akşam bir şeyler atıştırıp bir yerlere eğlenmeye gitmek?! 5 yıldızlı bir otelde kalmak?!


Yok işte bunlar benim ideal tatilim değil..  Benim için bu tatil 2. gününde bilemediniz 3. gününde biter.. Yerini sıkıntıya bırakır.. Bir kere ben asla otel insanı değilim, kendilerinden uyuz kaparım, sıkıntılara boğulurum.. Üstelik aynı plajda kaç gün üstüste yatabilirsiniz.. Bir gece kulübünün diğerinden farkı nedir? Tadılacak yerel lezzetler, belki gezilecek tarihi 1-2 yer bitti mi o tatil biter işte..

Sadece yanınızda sevdiğiniz kişiler varsa çekilir üstelik.. Bir de küçük bir hata sonucu pek hazetmediğiniz tiplerle tatile çıkmışsanız ya da o çok sevdiğiniz arkadaşınızın aslında bir ucube olduğunu farkettiyseniz (evet bu tatiller ucube arkadaşların keşfi için 10 numara fırsatlardır) her şey iyice kötüleşir.. 

İçinde keşfetmenin olmadığı, lezzetin bulunmadığı şey tatil değildir, eğlenceli değildir!! 

İçiniz mi kıyıldı benim gıcıklığımdan:)) Yok canım bunları ben de seviyorum ama 1-2 günlüğüne;) Bu sene tatilimi daha farklı değerlendirmek istiyorum.. Yüzmek için zaten sitenin havuzunu kullanıyorum.. Güneşlenmeye gelince ben yanamam, çok hassas cildim güneş için.. Yani bunların özlemini çekiyor değilim.. Ama özlemini çektiğim şeyler var.. Çalıştığınız için genelde rahatça yapamadığınız şeyler.. Elinize fırsat geçse acele etmeniz gerekir ya öyle şeyler..

Mesela;

Haftasonu mağazalara alışveriş için girmeniz henüz ölmemişken cehennemi tatmak gibidir.. Binlerce hemcinsinizle boğuşmaktan yorgun düşersiniz.. Üstelik haftasonunun tamamı böyle geçmemelidir.. Sakin sakin, tadını çıkara çıkara gezmek haramdır kısaca..

Şöyle en çikolatalı, kakaolusundan miss gibi bir kek yapmak istersiniz.. Akşam yorgun argın onca işin arasında yapılır o kek ya da haftasonu bir şeyler feda edilerek.. Genelde tutmaz, tadına varılmaz, bir yerlerde bayatlar..

Kütüphaneye bakarsınız acı acı.. Okunacak onca kitap vardır.. Siz hep dar zamanlarda okumak zorundasınızdır.. Yolda, bulduğunuz her boşlukta, yatağınızda sızmadan az önce..

Gidilecek bir dolu yer vardır da hepsine yetişmek mümkün olmaz.. Gezmeyi çok istediğiniz o serginin zamanı geçiverir..

Ben iznimi aldım sonunda.. Amacım şu özlemini çektiğim şeylerin dibine vurmak..

Karaköy, Eminönü, Mısır Çarşısı, Kapalıçarşı arasında mekik dokumak istiyorum.. Bir dolu ıvır zıvır almak yine de her aktara, her boncukçu dükkanına kafayı uzatmak..



Beyazıt'ta, Taksim'de sahaflara girip bir dolu eski kitap toplamak..




Bit pazarı, Çukurcuma gezileri yapmak.. (Ah bir iki güzel parçaya kim hayır diyebilir ki)






Sakin sakin, koşturmadan mağazaları dolaşmak..



Ay şuna yetişmeliyim endişesi olmadan bir kafede oturup kahvemi içerken koşturan insanları izlemek, arada önümdeki kitaba dalmak..




Başka hiç ama hiçbir şey yapmadan bütün gün kitap okumak..




Bir dolu güzel kek, börek pişirip, arkadaşları toplayıp dedikodu yapmak..





İzlenecek filmleri saatlerce arka arkaya izlemek.. Sonra hööff sıkıldım diyip yürüyüşe çıkmak..



Sevdiklerinizle günübirlik geziler yapmak.. Belki denize girmek..



Adaya hafta içi gitmek..

Lunaparka gitmek tabii..  





Bu liste uzuyor durduramıyorum.. Hepsini bu 2 haftaya sığdırabilir miyim onu da bilmiyorum.. Ama denemesi bedava değil mi? Yarın başlayan bu güzel tatilime ben manen hazırım :))

Sizi ayrıntılarda boğmaya da hazırım meraklanmayın..











4 yorum:

  1. harika bir tatil plani bence de..iyi keyifler sana:)

    YanıtlaSil
  2. budur,kesinlikle katılıyorum,avmlere gittiğimde mutsuz değil ama mutluda olmayan hayattan "yaşam" üzerine beklentisi kalmayan insanlar görüyorum hep dua ediyorum sonumu benzetme Allahım diye.ha ölmüşsün ,ha yaşamışsın!
    tebrikler ama bak aldığın herşeyin ööle fotosunu çekip koyma ,canım çekiyor tamam mı ;)))

    YanıtlaSil
  3. Arsızkedi; bu konuda tamamen aynı düşüncelerimiz.. her şey çok sıradan artık.. Aldıklarımdan sadece ilginizi çekeceğini düşündüklerimi koyayım ha tamam:)))) teşekkürler..

    Çileksuyu Sibel; çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Paşama bak ya ne güzel kelime kelime anlatıyor. Ben bunları yaparım ama yazamam. Spontane insanım. Kafamın içinde her şey kavramlaşır ve onları becerebilirsem eyleme dökerim ama böyle boncuk boncuk yazamam. Kıskandım. Kıskanıyorum. Kıskanacağım.

    YanıtlaSil