30 Haziran 2011 Perşembe

Antepliyk 5..

Son gün  erkenden uyanıp hızla kahvaltımızı ettik.. Yine bakırcılar çarşısının yolunu tuttuk.. İmam Çağdaş'ta baklava yemeliydik elbet gelmişken:)) Allahım her yer fıstık.. Tabağın altına üstüne her yerine fıstık serpiyorlar.. Baklavaların kendini söylemiyorum bile.. Fıstık taşıyor resmen.. Böyle baklavayı başka hiçbir yerde yiyemezsiniz.. A Karaköy'deki Güllüoğlu da iyi diyor.. Bir gün deneyeceğim.. Cidden Antep'te ki kadar iyiyse haber veririm:)) 

 Bu ne?? İmam Çağdaş'tan manzaramız:))

Neyse efendim baklava alışverişimizi yapınca.. Aslında peynir almak için kalenin oralara gidecektik ki yolumuz baın nerelere düştü:))


Bir dükkana girdik ki offf. Kutu tutkumdan mutlaka bahsetmişimdir.. Bu yukarıda gördükleriniz renkli sedefmiş.. Çok güzeller değil mi? Paracıklarım suyunu çekmişti alamadım.. Ama aklımdalar, benim olacaklar..


Hemen bize zahter ikram ettiler.. Zaten nereye gitsek ikram edelim noluur diye çırpınıyorlardı, burada içmek varmış.. Zahter nedir? Kekik çayıdır efendim.. Çok da lezzetliymiş.. Tam benlik:)))



Elim boş çıkar mıyım? Üzerinde fil olan bu kutucuğu aldım:)

Bu cennetten kendimizi kurtarınca kalenin orada soluğu aldık.. Antep peyniri almak amacımızdı.. 2 dünya tatlısı amcadan alışverişimizi yaptık.. Ben üstüne 2 kilo çağla, 1 demet nane aldım :o Taşıdım onları İstanbul'a evet:))


Son saatlerimizi öğretmenevinin bahçesinde çay içip çağla yiyerek geçirdik.. Sonra tekrar Aşina'ya gidip karnımızı doyurduk.. 


İşte Aşina...

Son olarak 1'er kilo kahke aldık.. Kahke Antep işi kurabiye diyebiliriz.. Çok lezzetli ve tazeler.. 


Ve üzgün üzgün döndük.. Antep'e acaba nasıl olur diye düşünmeden gidin.. Gezecek görecek yer çok.. Yiyecek içecek de bol.. Caddeler ferah, temiz.. İnsanlar güleryüzlü, yardımsever.. Erkekleri sizi asla rahatsız etmiyorlar, o çirkin bakışlar yok..


İstanbul'da niye tramvay yolları böyle değil.. Öyle değiştirmiş ki şehrin havasını tramvay yolundaki bu çim halılar.. Çok özendim..


Son olarak size Antep'in bir caddesini gösteriyorum:))

1 yorum:

  1. Zahterin çok da güzel salatası olur. Kendilerini Kadıköyde balıkçılar pazarındaki Çiya kebabta mideye indirebilirsiniz. Arkadaşlar da Antepli olur lakin.

    YanıtlaSil