14 Kasım 2011 Pazartesi

Uykusuz Günler.


Uykusuz günlere hoşgeldim ben tırtılseverler. Her güzel şeyin bir kusuru vardır misali tatillerin bendeki yan etkisi tatil sonrasındaki çalışma günlerinde çektiğim uykusuzluk oluyor. Sabaha kadar oturup öğlene kadar uyumaya alışmış bünye (O nasıl bünyeyse bu duruma ilk tatil gününden itibaren alışıyor) tatil sonrasında geceleri uyuyamıyor. Ama gece uyuyamasa da sabah yine de kalkıp işe gelmek zorunda olduğundan en fazla 3-4 saat uyuyabiliyor. Hadii uykusuz kaldın eve gidince uyusana. Ama yok gece yine aynı sorun. Uyku bir türlü gelmiyor. 

Dişlerimi fırçalıyorum, pijamalarımı giyiyorum, kremleri sürüyorum, sıcak su torbamı hazırlıyorum, yanıma suyumu alıyorum. Her şey tamam ama bir uyku yok. Sonrası sinir stres. Ama bu defa böyle yapmamaya karar verdim. Uyuyamıyorsam uyumayacağım. Nasılsa yorgun düşünce sızarım. Onun yerine  kalkıp papatya ya da melisa çayı yapmalı (gerçekten sakinleştiriyorlar). O sandviçler çok önemli:) Ve güzel bir kitap (Dikkat gerilim ya da drama olmasın. Kapağını kapatınca üzerinde daha fazla düşünmeyeceğiniz mutluluk veren kitaplardan biri olmalı. Belki bir çiklit). Uyku yoksa da keyfini çıkaralım değil mi? Di:))

1 yorum:

  1. Uyku atlaması olan birisinden öneri:

    Vardiyalı çalıştığım için sabah-öğlen-gece-izin şeklinde ikişer günlük periyodlarla sekiz günlük haftası olan birisi olarak senin yaşadığını ben sürekli yaşıyorum.
    The Best Solution is:

    Uyuyamadığın gece uyuma. Bütün günü ayakta ve aktif bir şekilde geçir. Sonraki geceden itibaren uykuların düzene girmezse tazminat davası açabilirsin.

    Açıklama: Beden normalde her saat uyku için iki saat uyanık kalma süresi verir.
    x= uyanık kalma süresi saat
    y= uyku süresi saat
    bir gün= 24 saat

    Denklemimizde yerine koyarsak:
    x+y=24
    x=2y---->x-2y=0

    x+y =24
    x-2y =0 /*-1 +
    ---------------------
    3y =24
    y =8

    Yani bir günde uyumamız gereken saat neymiş 8 yani yazıyla sekiz.

    Şimdi bir şahıs, mesela sen, her gün 8 yerine 7 saat uyursan bir hafta sonra, 7 saat uyku açığın oluşacak. Bir süre sonra halsizlik, yorgunluk, ya bugün de mi iş var durumları baş gösterecek.

    Uyku atlaması durumlarında ise gecelendiği için vücudu tekrar normal zamana senkronize etmek gerekiyor.

    Yapılmaması gereken şeyler:
    6 Litre motora sahip 355 beygirlik araba kiralayıp, ohooo ben nasıl olsa kralım arabayı her türlü sürerim diyip sonra ana yola çıkarken kaldırıma çıkma vesilesiyle iki jant ve iki lastik parçalamak.

    YanıtlaSil